Wednesday 8 June 2011

Bisikan JIWAKU..

 
semalam aku kelukaan,
Semalam aku kecewa kehampaan,
sungguh mencabar ketabahan.
Semalam aku menangis,
Menangis menangis dan terus menangis,
Mengapa semua ini terjadi?

Mimpi yang sering ku harapkan
Tuk jadi kenyataan,
Kini terasa seperti telah musnah,
Masih ada lagikah harapan
Untuk mimpi yg kian musnah?

Langkah ku terhenti..kaku
seperti aku telah kehilangan arah,
Kekuatan untuk Bangkit,
Lemah tak berdaya.

Ya Allah...
Apakah aku telah KaLaH?
Haruskah aku mengalah?
Berhenti..cukup setakat disini?

Dalam tangis syahdu ku,
Kedengaran suara berbisik
Jauh di lubuk hati,
"inilah kehidupan"
"inilah dugaan"

Ya Allah...
Aku tahu..Engkau takan lontar ujian
Yang di luar kemampuan diri insani.

Ya Allah...
Pimpinlah aku untuk bangkit semula,
Untuk ku meneruskan langkah perjuangan ini,
Cekalkanlah hati dan semangatku,
Berilah aku ketabahan hati
Agar aku bisa merai Kebahagian.
Hanya padaMu aku meminta Ya Rabb.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...